Digitális ismertség-transzformációk
Lapozz bele

Digitális ismertség-transzformációk

Influenszerek, befolyásolók, véleményvezérek


ISBN szám: 978-615-6617-25-5

Sorozat: Média/Kultúra

Oldalszám: 318 oldal

Kiadás dátuma: 2025. jún. 10.

Ár: 4 500 Ft

Leírás

Alig tíz év telt el azóta, hogy a média- és kultúrakutatás horizontján feltűnt az úgynevezett influenszerjelenség, és máris az „érett
influenszerkorszakba” léptünk. Ráadásul a téma iránti érdeklődés gyorsan túllépett a kiinduló kereteken, és mára igazi tudományközi kutatási terület körvonalazódik a mediatizált ismertség különféle formái körül. A téma hazai szakértőjének legújabb könyvéből többféle megközelítésben is tájékozódhatunk az aktuális folyamatokról. Az elméleti kontextus iránt érdeklődők jól használható fogalmi meghatározásokat, az iparági működés megismerésében érdekeltek ritkaságszámba menő, belső nézőpontú helyzetértékeléseket, míg a szórakoztató tömegmédia és a befogadó közönség működésére kíváncsi olvasók változatos esettanulmányokat találnak a kötetben. A kaleidoszkópszerűen színes összképben olyan témák kerülnek egymás mellé, mint az orosz–ukrán háborúra reflektáló TikTok-videók és a szurkolói szokások, a Covid-19 és a pornóinfluenszerek, a valóságshow-k és a Deepfake-technológia. Ami pedig ezeket összeköti, az nem más, mint az ismertség imperatívusza a kortárs digitális médiában. Guld Ádám könyvének segítségével néhány pillanatra megállíthatjuk a szédítő sebességgel száguldó média-szupervonatot, hogy eltöprengjünk azon, milyen trendek is alakítják a kortárs médiagazdaságot és médiakultúránkat. (Glóser Rita fülszövege)

Kapcsolódó Könyvek

Torbó B1
Fikció, transzmédia, aktivizmus

Torbó Annamária • 2024

Egri Divatelmélet B1
Divatelmélet, teatralitás, dekonstrukció

Egri Petra • 2023

Maksa B1
Képregénytudomány

Maksa Gyula • 2024

Támogatóink
Nemzeti Kultúrális Alap
Petőfi Kultúrális Ügynökség
Nemzeti Együttműködési Alap
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Miniszterelnökség
Bethlen Gábor Alapkezelő